Zarządzanie nieruchomościami - dobra organizacja to podstawa!
Autorem artykułu jest Michał S.
Zarządzanie nieruchomościami to zajęcie wymagające. W świetle obowiązującego prawa nie można tak po prostu zacząć zarządzać cudzymi nieruchomościami (swoimi owszem). Do tego potrzebna jest stosowna licencja (w tym studia wyższe i podyplomowe) a także ubezpieczenie OC.
Nie jest to dziwne w końcu zarządzanie nieruchomościami wiąże się z wieloma obowiązkami i pewną presją. Wszelkiego typu niedopatrzenia mogą skończyć się tragicznie, dlatego dla obu stron musi być jakieś zaezpieczenie.
Warto wspomnieć także o tym, że praca zarządcy różni się zakesem obowiązków od pracy administratora nieruchomości. Są to dwa powiązane ze sobą zawody, jednak różniące się kompetencjami i często stawiane w jednym szeregu, co nie jest właściwe. Zasadnicza różnica polega na tym, że zarządca nieruchomości ma więcej obowiązków, które wybiegają poza czynności administracyjne. Zadaniem zarządcy nieruchomości jest:
- prowadzenie i nadzorowanie bieżącej obsługi nieruchomości, administrowanie
- planowanie mające na celu zachowanie nieruchomości w stanie niepogorszonym (przeglądy, remonty, prace porządkowe)
- doradztwo w zakresie zarządzania nieruchomością, inwestowanie w nieruchomość, dbanie o rozwój nieruchomości
Jak więc widać zarządzanie nieruchomościami to połączenie czynności administracyjnych z odpowiedzialnością za rozwój nieruchomości i podejmowaniem decyzji, które mają wpływ na dalszy los nieruchomości.
Zajęcie to wymaga dobrej organizacji, ponieważ wszelkiego typu opóźnienia mogą skończyć się krytycznie dla stanu w jakim znajdzie się nieruchomość przy niedopilnowaniu niektórych spraw. Do najważniejszych aspektów związanych z dobrą organizacją pracy należy dzisiaj profesjonalne oprogramowanie. Zadaniem oprogramowania dla zarządców nieruchomości jest wspomaganie czynności administracyjnych i biurowych.
W czym może pomoc program dla zarządcy nieruchomości? Przede wszystkim w poprawieniu jakości pracy. W zależności od oprogramowania możemy otrzymać nieco inny zestaw funkcji jednak do najważniejszych zalicza się:
- planowanie zadań, ustalanie ważności i priorytetów
- dostęp do najbardziej istotnych informacji o nieruchomości
- bezproblemowe i dokładne sprawdzanie stanu nieruchomości
- szybkie wyszukiwania potrzebnych informacji w bazie danych
- lepsza komunikacja, umożliwiająca podjęcie natychmiastowych działań
- monitorowanie przebiegu prac wraz ze szczegółowymi raportami
- wspomaganie rozliczeń i wystawiania faktur
- wysyłanie powiadomień (alertów) na pocztę e-mail, czy telefon komórkowy
Dobre oprogramowanie to klucz do sukcesu niemal każdej firmy. Ciężko sobie dzisiaj wyobrazić pracę biurową bez zastosowania ułatwień jakie umożliwia nam współczesna technologia.
---Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl
Niesamowite informacje zawarłeś w swoim artykule na temat nieruchomości. Jestem pod wrażeniem. Wydaje mi się, że muszę się bardzo zastanowić nad zakupem nieruchomości Nowy Sącz bo musi być to bardzo dobrze przemyślana decyzja, nic w pospiechu nie ma co robić.
OdpowiedzUsuńDobrze, że zwróciłeś uwagę na organizowanie pracy w firmach zarządzających nieruchomościami. Bo tego dość często brakuje, a przy pracy z ludźmi (przeróżnymi właścicielami wspólnot mieszkaniowych) warto utworzyć sobie swój własny harmonogram pracy, a nie tylko interweniować gdy coś jest źle. Taki program z całą pewnością pomaga w obrobieniu dziesiątek informacji gromadzonych w firmie.
OdpowiedzUsuńPozdrawiam
Marek
http://zarzadzanie-nieruchomosciami.eu
Super wpis, szkolę się właśnie w tym kierunku, aby kiedyś móc zostać zarządcą nieruchomości i takie blogi dają mi wiele cennej wiedzy.
OdpowiedzUsuńBardzo ciekawy wpis. Dobrze, że poruszasz te kwestie bo są naprawdę istotne w zarządzaniu. Z własnego doświadczenia wiem, że ważną rolę pełni program/system, który pomaga w realizowaniu obowiązków i organizacji. Pozdrawiam.
OdpowiedzUsuń.
OdpowiedzUsuńW temacie zarządzania nieruchomościami ważną kwestią jest spełnienie wymagań w zakresie PPOŻ danego budynku. Zawsze dla sprawdzenia czy dany budynek spełnia wszystkie obowiązujące przepisy, można zdecydować się na audyt https://www.seka.pl/uslugi/uslugi-bhp-i-ppoz/audyt-z-zakresu-ppoz/ oferowany przez firmę SEKA. Wtedy będzie jasność, czy wszystko jest tak jak powinno być.
OdpowiedzUsuńA myśleliście o zarządzaniu w troszkę innym kontekście? Chodzi mi o zarządzanie budynkiem poprzez inteligentny system. Jak dla mnie to świetna sprawa, aby mieć zawsze wszystko pod kontrolą. Doskonałe rozwiązania oferuje firma https://www.se.com/pl/pl/product-category/1200-automatyka-%E2%80%93-system-bms Koniecznie sprawdźcie!
OdpowiedzUsuńPodoba mi się ten wpis
OdpowiedzUsuń